Uratarina – Kokemuksia Suomen Numerokeskuksesta – Milka Hellsten, Savonlinna
Millaisia kokemuksia Milka Hellstenillä on Suomen Numerokeskuksesta?
Noin vuosi sitten, edellisen työn päätyttyä, työelämässä aktiivinen Milka päätti hakea uutta työpaikkaa. Hän löysi Suomen Numerokeskuksen avoimen yritysmyyntineuvottelijan paikan. Aiemmin muun muassa toimittajan ja myyjän työtehtävissä työskennelleenä, hän koki paikan kiinnostavana ja halusi lähteä kokeilemaan. Sille tielle sitten jäätiinkin ja nykyisessä työpisteessä on vierähtänyt reilu vuosi.
Jokainen päivä on kilpailu itsensä kanssa
Työ Suomen Numerokeskuksella on yritysasiakkaille puhelimitse tapahtuvaa myyntityötä nykyaikaisten puhelinluetteloiden parissa. Milkan mielestä työssä on monia hyviä puolia, joita on vaikea asettaa tärkeysjärjestykseen kertoakseen, mikä on parasta. Hän korostaa joustavaa kuuden tunnin työaikaa, erinomaista työilmapiiriä ja -yhteisöä sekä työn antamia haasteita positiivisessa mielessä. Työssä aloitetaan joka aamu samalta lähtöviivalta, josta kurotellaan kohti henkilökohtaisia tavoitteita. Jokainen päivä on kilpailu itsensä kanssa, ja on äärimmäisen tärkeää, että uskoo tuotteeseen jota myy. Lisäksi yrityksille tapahtuvassa myyntityössä on tärkeää tuntea toimiala, jotta myyntitilanteesta tulisi mahdollisimman asiakaslähtöinen ja aito.
Myyntityössä tulee myös päiviä, jolloin kauppaa ei synny tavalliseen tapaan. Mitä tällöin tulisi tehdä? Ajatuksissa kolkuttavat omat tavoitteet ja turhautuminen, kun haluaisi tehdä tulosta, mutta mitään ei tapahdu. Milkan mukaan sellaisina päivinä on tärkeää uskoa siihen, että jossain vaiheessa tulee onnistumaan. Vastoinkäymisissä korostuvat kokemus sekä asenne. Hanskoja ei lyödä tiskiin kesken päivän, vaan jatketaan sisulla eteenpäin. Puheluiden välillä kannattaa vaikka kävellä toimiston ympäri ja pohtia, mitä omassa toiminnassa voisi kehittää, jotta kauppaa syntyisi paremmin. Esimerkiksi omassa spiikissä, eli myyntipuheessa, saattaa olla jotain, mikä ei vain tänään toimi. Asiaa ei tarvitse jäädä pohtimaan yksin, sillä toimipisteen esimies on läsnä opastamassa ja sparraamassa myyntitilanteissa eteenpäin.
Rohkeudella ja sinnikkyydellä pääsee pitkälle
Milka suosittelisi, ja on suositellut, Suomen Numerokeskusta työpaikkana myös kavereilleen. Miksi ei, sillä työ sisältää mukavan työyhteisön ja joustavan työajan lisäksi muun muassa oman hierojan, mahdolliset bonukset sekä kannustusta myyntiin myyntikilpailujen ja -palkintojen muodossa. Lisäksi toimistolla on vietetty pitsaperjantaita sekä käyty työporukalla hotelliaamiaisella. Milkan mukaan yritysmyyntineuvottelijan työ sopii ihmisten parissa mielellään työskenteleville, mutta hän korostaa, että työ vaatii sinnikkyyttä. Aikaisemmalla koulutustaustalla, iällä tai sukupuolella ei ole merkitystä, sillä työssä menestyy olemalla rohkea ja sosiaalinen. Milkalle työ on tarjonnut myös vastuuta, sillä hän on sijaistanut toimipisteen esimiestä sekä valmentanut muita yrityksen työntekijöitä.
Katso avoinna olevat työpaikat: https://www.suomennumerokeskus.fi/rekrytointi/